Via Instagram Stories Adverteren, Zo Moet Dat!

Joël Wurtz
Joël Wurtz
blue shark-logo-03
+   You   =
footer-shark

Inhoud

Jij wilt op het welbekende platform Instagram adverteren…

Het ongekend populaire platform voor de jongere generatie (en oudere mogen er natuurlijk ook op 😉)!

Dankzij de komst van Instagram Stories, hebben ondernemers in een korte periode kunnen zien wat deze korte “verhalen” voor hun onderneming kan betekenen.

Zowel betaald als onbetaald!

Speel jij hier al op in?

Of ben je nog helemaal niet actief op het platform?

Het kan zo zijn dat je dus nog geen eens een Instagram account hebt, of dat je wel een account hebt maar nog met weinig volgers!

Geen stress…

Je bent op het juiste adres!

Maar waarom is adverteren via Instagram Stories nou zo belangrijk en wat kun je het beste doen?

Al deze vragen gaan we in deze blog behandelen.

Dus, Wat Zijn Nou Instagram Stories?

Instagram Stories zijn een extra manier om foto’s en video’s te delen met je volgers, echter voor een kortere periode.

Je kan de Stories namelijk maar voor maximaal 24 uur op je profiel zetten, waarna ze er automatisch van af gaan.

Het is natuurlijk mogelijk om ze altijd nog opnieuw te plaatsen, of door ze te plaatsen in je highlights, maar daar blijft het ook bij!

Normale Insta posts komen natuurlijk gewoon in de tijdlijn te staan van jouw account en op de homepage van de mensen die jou volgen.

Deze posts worden ook vaak gebruikt voor foto’s die zorgvuldig zijn uitgekozen om de beste momenten van iets te laten zien!

De verhalen staan bovenin het scherm op een rijtje…

Ook hier komen alleen de verhalen te staan van de mensen die jij volgt!

Deze Stories worden in tegenstelling tot de posts, vooral gebruikt om snelle en leuke updates te versturen van wat je in een dag allemaal meemaakt.

Dankzij het feit dat het automatisch na 24 uur toch weer verwijderd wordt, nemen mensen minder de tijd om zorgvuldig een foto uit te kiezen.

Veel ondernemingen maken dan ook al gebruik van deze verhalen door hun volgers te inspireren of een lach op hun gezicht te wekken.

Zoals we al hadden aangegeven is het dus nu mogelijk om te adverteren tussen de verhalen overgang van anderen!

Maar nu vraag je je wellicht af…

Waarom Zou Ik Adverteren Via Stories?

Voordat we je de gouden tips geven over hoe je het beste zo een advertentie kan maken, leggen we je eerst uit met een aantal redenen waarom het van belang is voor jouw onderneming dat je hier ook aan mee doet!

Jongere Generatie Bereiken

Tegenwoordig verlaten jongeren massaal Facebook…

Sommige hebben het überhaupt nog nooit gehad!

Snapchat, YouTube en Instagram ontvangen deze doelgroep met een warm welkom.

Zij hebben namelijk de grootste groep in de leeftijdscategorie 15 tot en met 19…

En een extra voordeel van Insta is dat zij ook nog eens een mega publiek hebben in de categorie van 20 tot en met 34 jaar!

Net Zoals Facebook Targeten

Misschien dat je het al wist, maar misschien ook niet…

Facebook’s moederbedrijf Meta heeft Instagram een tijdje terug overgekocht!

Hierbij komt dus kijken dat je inmiddels op Insta dezelfde target opties tot je beschikking hebt als bij Facebook zelf.

Op deze manier kun je dus met een relatief klein budget, heel erg gericht een doelgroep gaan targeten…

Volledig Scherm Vullen

Aandacht voor jouw onderneming alleen…

Dat is wat er gebeurd met een advertentie op de Insta Stories!

Het scherm wordt namelijk volledig gevuld, waardoor er helemaal niks anders dan jouw bedrijf op staat.

Zo kan jouw doelgroep je advertentie niet over het hoofd zien.

Foto’s en Video’s

Facebook staat bekend als verzamelplatform van nieuws, video’s en overige content!

Bij Instagram werkt het anders, je kan namelijk niet zomaar een losse tekst uploaden…

Je moet in elk geval een foto of video creëren en deze plaatsen.

Uit onderzoek blijkt ook dat Instagram het meest geschikte platform is als je gezien wilt worden…

Zo is gebleken uit de add recall van Instagram die bijna 3 keer zo hoog als Facebook ligt!

De Gouden Tips & Tricks

Nu we duidelijk hebben gemaakt waarom je deze verhalen in moet zetten zullen we je de gouden tips en tricks verklappen voor het opzetten van jouw succesvolle campagne!

Pak de Aandacht

Eén seconde…

Dat is de tijd die je moet gebruiken om de aandacht van een gebruiker te pakken!

Begin dus niet meteen met een hele lap tekst in je Ad te knallen, de kans is dan mega dat mensen het gelijk zullen skippen!

Start bijvoorbeeld met een grappige actie die de kijker nieuwsgierig maakt naar de rest van de video!

Later kan je natuurlijk altijd nog tekst in het beeld zetten, als je de aandacht in ieder geval hebt.

Maak Gebruik van Video’s

Maak gebruik van video’s in verhalen…

Afbeeldingen kunnen namelijk maar 5 seconden in beeld blijven, terwijl een video 15 seconden lang kan zijn!

Daarnaast vinden mensen het interessanter om naar een video (bewegend beeld) te kijken dan naar een stilstaand beeld.

Maak Echte Stories

Zorg ervoor dat je advertentie niet over duidelijk een advertentie is…

Maak het meer natuurlijk door smileys toe te voegen of stickers!

Maak er desnoods een Boomerang van…

Kortom het is gewoon belangrijk dat het natuurlijk over komt.

Call To Action

Doordat je zo een korte periode hebt is het mega belangrijk dat je een sterke en korte call to action hebt!

Wacht niet te lang en zorg dat het natuurlijk overkomt.

Zet je Audio Aan

Zorg dat de video te begrijpen is zonder geluid!

Het komt wel eens voor dat mensen hun geluid uit hebben staan, daarom is dit dus erg belangrijk.

Versterk je video met het geluid of muziek, maar maak het er niet afhankelijk van!

En last but not least!

Blijf Experimenteren

Testen… testen en nog eens testen!

Dat is wat constant belangrijk blijft met het adverteren via Insta Stories…

Heb je toch nog extra hulp nodig?

Geen probleem!

Wij staan 24/7 voor je klaar.

Boek nu jouw gratis consultancy gesprek met één van onze Instagram specialisten.

Klik hier!