7 Tips Van Een TikTok Agency Om De Beste Ads Te Maken

Joël Wurtz
Joël Wurtz
blue shark-logo-03
+   You   =
footer-shark

Inhoud

Jij wilt adverteren op TikTok!

Maar…

Je hebt nog geen flauw idee waar je moet beginnen!

Geen zorgen; daar komen wij als TikTok Agency in actie!

TikTok’s gebruikersaantal blijft maar doorgroeien als een sneeuwbal die van een grote berg af rolt. Inmiddels hebben ze meer dan een miljard gemelde gebruikers… geen wonder dat verwacht wordt dat zij het grootste social media platform zullen worden.

Door deze feiten komt het bedrijf met miljoenen kansen voor jou als ondernemer om je product aan de wereld te laten zien!

Maar goed… Voordat we te hard van stapel lopen… Focussen we weer even op de reis naar je doel!

TikTok Ads is een andere koek dan menig Facebook advertentie… Vooral doordat je de aandacht moet trekken met catchy content en niet met een leuk tekstje.

De doelgroep ligt ook wat jonger dan de meeste social media platformen. De meeste gebruikers zijn tussen de 15 en 35 jaar oud. Hou hier ook zeker rekening mee als je wilt gaan beginnen met adverteren.

Een uitgebreide blog over de nadelen van TikTok vind je hier! Een stukje transparantie vanuit ons – zodat je weet wat je wachten staat.

Je vraagt je wellicht af… Wat moet ik doen om een goede Ad te maken?

Dat gaan we je haarfijn uitleggen door middel van deze uitgebreide handleiding, gemaakt speciaal voor jou!

Content die plakt

Maak geen Ads… Maak TikToks

Vaak is er nog veel verwarring

Verwarring die jij als ondernemer niet kan gebruiken!

Doordat het platform nog vrij jong is, weet menig TikTok agency niet hoe je jou doelgroep goed aan kan spreken.

Zoals we al eerder zeiden, zijn de advertenties niet te vergelijken met je standaard  platformen.

Veel agencies gaan de mist in doordat ze te gefocust zijn op het maken van een advertentie… terwijl het doel juist is om een video te maken die dichtbij de community staat.

Zorg er dus voor dat je content maakt die resoneert met de doelgroep die je probeert te bereiken.

Vul je scherm!

Door de komst van de infinity display is het belangrijk om volledig te profiteren van de full-screen experience! Meer dan 98% van alle succesvolle video’s nemen het volledige scherm in beslag. Video’s met een vol scherm maken gebruik van de 9:16 ratio. Hierdoor komen er geen zwarte boxen aan de boven en onderkant!

Filmen in HD

Volgens TikTok heeft meer dan 80% van alle top presterende video’s een resolutie van 720p of hoger!

Gelukkig door de continu verbeterde telefoons kan jij met de meeste B-merk telefoons al een HD video maken!

Hierdoor hoef je geen groot budget te hebben voor het maken van een goeie video… en bespaar je je welverdiende centen om deze ergens anders te kunnen investeren.

Verticale video’s

Misschien weet je nog dat een paar jaar geleden in het YouTube tijdperk het een echte misdaad was als je een verticaal filmpje maakte…

Er was zelfs een term voor gemaakt, VVS (Vertical Video Syndrome); Voor mensen die met een telefoon een verticale video opnamen.

Goeie ouwe tijd…

Tegenwoordig gaat dit iets anders, met de komst van de shorts (de video’s van een minuut of korter).

Dankzij TikTok is het maken van verticale video’s de normaalste zaak van de wereld geworden. Sterker nog – als je nu een horizontaal filmpje post, dan wordt je gek aangekeken.

Gebruikers verwachten niet dat ze voor jou filmpje ineens hun scherm moeten gaan draaien. Daarom is het dus belangrijk om je video’s verticaal te maken.

Vergeet je geluid niet

Volgens statistieken van TikTok bevat meer dan 90% van de beste presterende video iets van geluid. Of het nou gepraat in de camera is, een voice-over of je favoriete soundtrack.

Zorg!

Voor!

Dat!

Geluid!

Hou het relevant… maar ook kort

Je video’s kort en interessant houden is wellicht het belangrijkste aspect. Volgens hun eigen data blijkt dat de “sweet spot” voor de lengte van een video, tussen de 20 en 35 seconden ligt.

Gebruik dus je storytelling skills om zo veel mogelijk nuttige info te vertellen in een korte periode!

En nee…

Dan bedoelen we niet dat je moet praten als de veilingmeester van ‘Storage Wars’!

Maak gebruik van hashtags, captions en een CTA!

Creëer een goeie punchline om de content in je video te versterken. Maak ook gebruik van relevante hashtags zodat je de overall performance van je video optimaliseert. Uit de data blijkt wederom weer een groot succes bij het gebruik van een catchy caption en CTA. Het creëert een toename van meer dan 55% in het bereik.

Dit wilt zeggen dat 55% meer mensen jou advertentie komen te zien… en dat zijn ook weer 55% meer mensen die mogelijk je product willen kopen!

Kortom maak gebruik van het gehele arsenaal!

En nu?

Heb je na het lezen van deze blog nog steeds vragen over het adverteren op TikTok?

Wil je graag nog meer begeleiding in het maken van een advertentie?

Geen zin om onnodig geld te spenderen aan het testen van wat werkt en wat niet?

Of weet je simpelweg gewoon niet waar je moet beginnen?

Geen enkel probleem!

Wij staan 24/7 voor jou klaar!

Wij bieden je de kans om GRATIS met ons te kunnen sparren over jouw bedrijf en een strategie uit te denken.

Helemaal gratis!

Ja… we menen het echt…

Zonder enige vorm van haken en ogen!

Dus neem snel contact met ons op en dan kunnen we samen een keertje sparren in een gratis consultancy gesprek van 45 minuten.

Klik hier om een afspraak in te plannen!