fbpx

7 redenen waarom online marketing uitbesteden een must is in 2021

Sylvia

Sylvia

Online marketing uitbesteden? Ja, uitbesteden is geen vies woord! Je marketing uitbesteden is juist slim zakendoen.  Denk er eens over na. Hoeveel besteed je op dit moment eigenlijk wel niet uit? Als je tandpijn hebt, ga je dan niet naar de tandarts? Als je een lek hebt, bel je dan geen loodgieter? 

Eén persoon (of zelfs een klein team!) kan niet alle vaardigheden bezitten die je nodig hebt om van je bedrijf een succes te maken. Online marketing uitbesteden is daarom niet anders.

Sterker nog, je maakt zo slim gebruik van je sterke punten, terwijl je de taken waar je niet goed in bent overlaat aan iemand die je business leads and sales bezorgt.

Marketing uitbesteden: vroeger vs nu

Ah, de goede oude tijd voor de komst van het internet… 

Vóór het internet was het bereiken van je markt een kwestie van hoeveel geld je aan media uitgaf. Geld (weg)gooien naar tv, radio en kranten, daar ging het om. In die tijd werkte dit nog verbazingwekkend goed omdat er maar een beperkte hoeveelheid media beschikbaar was.

Reclamebureaus in die tijd speelden hier slim op in door het creatieve idee in het leven te roepen en zichzelf tot koning te maken. En de bedrijven betaalden de kosten van die extravagantie.

En dan nu: de digitale revolutie…

Traditionele marketingkanalen stierven een snelle dood en consumenten kunnen nu overal en altijd bekijken en beluisteren wat ze maar willen dankzij het internet. Het nadeel? Ze worden platgebombardeerd door digitale reclame op YouTube, Spotify, Facebook en ga zo maar door.

Maar hoe bereik jij, als kleine ondernemer, dan alsnog die klanten en verhoog je je omzet?

De oplossing…

Social media marketing uitbesteden

Je leest het goed. Social is huge! En door hier slim gebruik van te maken kun je talloze gretige leads naar je site toe sturen, met hun portemonnee in de hand.

Niet met ‘the next big creative idea’ of met mensen die beloven duizenden bezoekers naar je site te sturen. Nee, met professionals die je klanten bezorgen en je omzet verdubbelen, verdriedubbelen,….of zelfs vertienvoudigen.  

Maar dan moet je die skills wel in huis hebben. 

Nog niet overtuigd?

In dit artikel laat ik je zien dat slim uitbesteden je sales door het dak laten gaan en je business naar het volgende niveau kan tillen. 

Ready, set, go!

1. De som der delen…

Binnen ons geavanceerde team beschikken we over meerdere vaardigheden. Om in deze tijd een digitale aanwezigheid te creëren, heb je copywriters, grafische ontwerpers, computerprogrammeurs, projectmanagers, social media-experts en meer nodig. Eén persoon of zelfs een klein team kan dit onmogelijk allemaal doen. Oftewel, manusje-van-alles, meester van niets?

Door online marketing uit te besteden, heb je toegang tot al deze experts.

2. Dure software

Voor online marketing heb je verschillende digitale tools nodig. Je MacBook is niet genoeg!

De cloud-gebaseerde software die je nodigt hebt om je omzet flink te laten groeien is duur. Soms kan dit wel oplopen tot duizend euro per maand of meer.

We kunnen in meer van deze tools investeren omdat we de lasten over veel klanten verdelen. En jouw business profiteert hiervan. 

Het is onmogelijk om een volledig gekwalificeerde marketingexpert te vinden die alle softwaretools kent en weet hoe ze te gebruiken, zodat hij jou sales kan opleveren.

3. Tijd is geld

Online marketing kost tijd. Tijd om een nieuw teamlid te trainen in de nieuwste software, om de nodige ervaring op te doen en tijd om succesvolle strategieën aan te leren en te implementeren.

Bovendien is social niet zomaar een nutteloze nice-to-have, maar een geavanceerd communicatiekanaal waarmee je rechtstreeks je doelgroep kunt aanspreken.

Maar goed, social goed gebruiken is een full-time baan. Je hebt er digitale tools, ideeën, creativiteit en heel veel tijd voor nodig. Social media slaapt nooit, het is een krachtpatser die dag en nacht leads voor je genereert… als je het goed doet.

En laat me al helemaal niet beginnen over de snelle ontwikkelingen die constant bijgehouden moeten worden. Daaromheen zit een ecosysteem van programma’s die je moet beheersen om het werk goed te doen. En hoe weet je of je tijd verspilt en bakken met omzet misloopt?

Kan je bedrijf het zich veroorloven om dat risico te nemen?

4. Resources en social media marketing uitbesteden

Heb je een marketingmanager in dienst, dan kan hij of zij alleen dat doen wat de directie hem opdraagt. Maar dat kan alleen als iemand op de hoogte is van de meest recente informatie.

Online marketing is moeilijk omdat het een combinatie is van marketing en een goede kennis van computers. En die wereld beweegt in een snel tempo. Terwijl jij dit leest, verdiept ons team zich in de laatste ontwikkelingen om onze klanten te helpen twee stappen voor te zijn op hun concurrenten.

5. Van fouten leer je

Tuurlijk, je kunt nu zelf aan de slag. En misschien heb je geluk en draai je geen verlies. Maar echte succesvolle marketingcampagnes zijn gebouwd op ervaring (en ja, ook fouten!). Ervaring die wij hebben opgedaan door talloze jaren campagnes draaien voor onze klanten, met zowel grote als kleine budgetten.

Marketing uitbesteden is een goede manier om je te helpen bij de valkuilen die je moet kennen en die wij alleen door ervaring hebben geleerd.

6. Heldere rapporten

Vertelt je marketingmanager je de waarheid als er ondermaats gepresteerd wordt? Weet je eigenlijk welke statistieken je zou moeten bijhouden en kun je al dat marketingjargon begrijpen?

In onze ervaring is de schade al aangericht op het moment dat je evalueert of je marketingpersoon wel presteert.

Bij Blue Shark laten wij je elke maand een rapport zien met alle belangrijke cijfers en succespercentages.

Meten is weten!

Wij geloven in luisteren, communiceren, begeleiden en helpen. Zo weet je altijd precies waar je aan toe bent.

7. Je kunt ons ontslaan

Het laatste voordeel? Als het niet werkt, ontsla je ons! Veel eenvoudiger dan slecht presterend personeel beheren. Eén vergadering en we zijn klaar. Zo blijven we altijd gemotiveerd.

Tot slot

Nu heb je 7 redenen waarom online marketing uitbesteden de beste keuze is om je omzet direct te verhogen – zonder eerst verlies te draaien door de talloze fouten die je in het begin maakt!

Meer weten over hoe wij je bedrijf naar het volgende niveau kunnen tillen? Check hier wat wij voor je kunnen doen.